*Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."
Paulo Coelho
MALUSZKI :
dzieci w przedziale wiekowym: 2,5 - 3,5 latki
W grupie znajduje się 25 dzieci pod opieką dwóch wychowawców .
Nauczanie w tym przedziale wiekowym oparte jest na podręczniku Nowa Trampolina 3 latka oraz nauce w formie zabawy według tygodniowego planu tematycznego. Sala oraz zabawki i pomoce dydaktyczne ściśle dostosowane do wieku dzieci
Wśród zajęć w grupie „Maluszków” oferujemy m.in.:
Codzienna nauka języka angielskiego: zajęcia prowadzone w formie zabawy ucząc się piosenek i wierszyków dzieci poznają podstawy języka angielskiego.
PONIEDZIAŁEK:
Zajęcia plastyczne: dzieci głównie zapoznają się z narzędziami malarskimi, uczą się prawidłowego posługiwania się nożyczkami, klejem, farbami. Jednocześnie poznają różnego rodzaju techniki plastyczne i malarskie.
WTOREK:
Zajęcia muzyczne: aktywna forma obcowania z muzyką poprzez śpiew, taniec i improwizacje. Poznawanie instrumentów muzycznych oraz nauka ich wykorzystania podczas śpiewu. Relaks przy muzyce. Przygotowywanie dzieci do występu.
ŚRODA:
Time for Engilsh - NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zajęcia ruchowe: kształtowanie poprawnej postawy dziecka, zaznajamianie się z potrzebą aktywnego spędzania czasu i korzyści z tego płynące. Zabawy i gry ruchowe stają się podstawowym środkiem wspomagający rozwój aparatu ruchu oraz układów: oddechowego, krwionośnego i nerwowego w rozwoju osobniczym dzieci.
CZWARTEK:
Zajęcia przyrodnicze: zbliżenie dziecka do przyrody, ukształtowanie właściwego, opiekuńczego stosunku do roślin i zwierząt, doprowadzenie do zrozumienia stanowiska i roli człowieka w przyrodzie.
Zajęcia grafomotoryczne: grafomotoryka to umiejętność rysowania i pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują dziecko do nauki pisania. Sprawność grafomotoryczna zdobywana jest w długotrwałym procesie. Jest on możliwy dzięki wielu doświadczeniom związanym z szeroko pojętym ruchem ciała. Jest to nabywanie świadomości ruchu w obrębie części ciała oraz poczucia siebie w przestrzeni. Dzięki zbieraniu informacji buduje się schemat ruchowy człowieka.
PIĄTEK:
Bajkoterapia: pomaga w przezwyciężeniu lęków związanych z różnymi sytuacjami. Wykorzystuje się odpowiednio dobrany tekst. Dzięki temu w psychice dziecka pojawia się pozytywne myślenie, dzieci zaczynają rozumieć swoje uczucia, ich przejawy, a także przyczyny. Bajki terapeutyczne pokazują jak trzeba sobie radzić i przedstawiają pewne wzorce postępowania. Sprawiają, że dzieci zaczynają rozumieć świat, w którym żyją, przestają czuć się samotnie.